Mastervolt Mac Plus 24/12-50 - konwerter DC/DC
Zwiększ napięcie ładowania akumulatora serwisowego!
Ładowanie akumulatorów serwisowych na pokładzie pojazdu lub jachtu może być trudne. Ładowanie zwykle trwa długo, a akumulatory mogą nie zostać całkowicie naładowane. Jest to powszechny problem występujący w łodziach, samochodach dostawczych, wozach kempingowych i ciężarówkach. Inteligentne alternatory i systemy start / stop jeszcze bardziej pogłębiają problem.
Solidna ładowarka DC-DC gwarantuje optymalny stan akumulatora serwisowego
Tradycyjnie akumulator serwisowy jest połączony z akumulatorem rozruchowym za pomocą przekaźnika ładowania. Akumulator rozruchowy znajduje się w pobliżu alternatora i odbiera większość prądu ładowania. Jednak akumulator serwisowy jest zwykle dalej. Długie kable powodują spadek napięcia, co prowadzi do powolnego ładowania, co powoduje awarie urządzeń i przedwczesną awarię akumulatora.
Nowoczesne, energooszczędne silniki są wyposażone w inteligentne alternatory, zgodnie z przepisami, takimi jak Euro 5 i Euro 6. Zamiast stałej mocy, inteligentne alternatory zapewniają zmienne napięcie; po krótkim okresie ładowania napięcie zostaje zmniejszone, a ładowanie zatrzymuje się. Ponadto energia wytwarzana przez hamowanie regeneracyjne prowadzi do szczytów napięcia. Akumulatory serwisowe sprzężone w tradycyjny sposób prawie nie otrzymują żadnego ładunku i mogą zostać uszkodzone przez te napięcia szczytowe.
Aby rozwiązać te problemy, Mastervolt przedstawia ładowarki Mac Plus DC-DC, dostępne w wersji 12 V lub 24 V. Mac Plus monitoruje akumulator serwisowy i kompensuje straty napięcia. Sprawdzona 3-etapowa (3-step) metoda ładowania zapewnia szybkie i bezpieczne naładowanie. Ponadto, stabilizując napięcie ładowania, Mac Plus chroni akumulator serwisowy i wrażliwy sprzęt.
Cechy i zalety:
- Szybkie i bezpieczne ładowanie podczas krótkich podróży.
- Konstrukcja bez wentylatorów dla cichej pracy.
- Nadaje się do akumulatorów zalanych, żelowych, AGM i Li-Ion (w tym LiFePO4).
- Ładuje nawet całkowicie rozładowane akumulatory.
- Wykrywanie pracy silnika chroni akumulator rozruchowy.
- Regulowane ograniczenia prądu w celu spełnienia wymagań Euro 5/6.
- Stabilizacja napięcia chroni wrażliwy sprzęt, światła i obciążenia.
- Praca równoległa w celu uzyskania mocy ładowania znacznie przekraczającej 100 A.
- MasterBus do inteligentnego monitorowania i automatyzacji systemu.
- Kompensacja temperatury i wyczuwanie napięcia dla optymalnego wyniku ładowania.
- Certyfikacja znaku E dla aplikacji mobilnych.
- Tryb zasilania
- Wytrzymałe połączenia dla łatwej instalacji i szybkiej konfiguracji za pomocą przełączników DIP.
Nieizolowane modele Mac Plus mają połączenie elektryczne między wejściem a wyjściem.
Cechy i zalety:
- Niskie koszty.
- Wydajny: niskie wytwarzanie ciepła.
- Kompaktowy.
- Nadaje się do zastosowań z uziemieniem ujemnym.
Zastosowania
Zwiększy napięcie ładowania, gdy akumulator serwisowy znajduje się dalej od źródła ładowania lub w systemach z inteligentnym alternatorem. Gdy potrzebny jest stabilny zasilacz lub inne napięcie systemowe.
Rozwiązanie Euro 5/6
Ładujesz akumulatory serwisowe w aplikacjach Euro 5/6? Mac Plus zapewnia stałą moc akumulatora serwisowego, nawet gdy alternator jest nieaktywny.
Praca równoległa
Równoległa konfiguracja kilku urządzeń zapewni ponad 100 amperów. Zaawansowana technologia wysokiej częstotliwości z nowoczesnymi mikroprocesorami zapewnia minimalną stratę mocy przy przełączaniu z 24 na 12 V i odwrotnie.
Solidne połączenia
Ocynkowany mosiężny blok przyłączeniowy z zaciskiem śrubowym lub chromowanym szybkozłączem dla wejść / wyjść DC dla modeli Mac / Magic. Solidne połączenia M8 Mac Plus zapobiegają poluzowaniu na skutek wibracji.
Specyfikacja:
Specyfikacja ładowarki baterii | |
---|---|
Czujnik temperatury akumulatora | tak, w komplecie |
Czujnik napięcia akumulatora | tak |
Specyfikacja ogólna | |
Wskaźnik stanu | tak, 3-kolorowy LED |
Napięcie wyjściowe | 10-15 V |
Nominalne napięcie wyjściowe | 12 V |
Stabilizacja napięcia wyjściowego | 2% przy ekstremalnych temperaturach, obciążeniu i nakładzie |
Tętnienie napięcia wyjściowego (szczyt szczyt) | max. 1 % |
Max. moc wyjściowa | 750 W |
Nominalna moc wyjściowa | 710 W |
Max. prąd wyjściowy | 50 A |
Wyjściowy prąd ładowania (tryb 3-step) | 50 A |
Nominalne napięcie wejściowe | 24 V |
Zakres napięcia wejściowego | 19-30 V |
Max. prąd wejściowy | 30 A |
Izolacja galwaniczna | nie |
Ograniczone napięcie | tak |
Wydajność | > 95 % (przy nom. napięciu wejścia, pełne obciążenie); szczyt 97 % |
Konfiguracja równoległa | tak |
Kontakt alarmowy | tak, poprzez MasterBus |
Zasilanie dla MasterBus | nie |
Wejście sygnału pracy silnika | tak (aktywny wysoki / aktywny niski) |
DIP switche | tak, do podstawowej konfiguracji |
Wymiary, wys. x szer. x głęb. | 255 x 165 x 66 mm |
Waga | 2 kg |
Zatwierdzenia | CE, E-Mark, SAE J1171 & ISO 8846 ochrona przed zapłonem |
Specyfikacja techniczna | |
Zużycie bez obciążenia | < 2 mA |
Charakterystyka ładowania | 3-step+ |
Typy akumulatorów | zalane, żelowe, AGM, spiralne, litowo-jonowe, trakcyjne, zdefiniowane przez użytkownika |
3-Step charge option | tak (ustawienia DIP switch) |
Pobór prądu stałego (DC) | < 5 mA |
Połączenia | 3 x terminale M8 dla kabli o średnicach 10-50 mm², (wejście dodatnie, wyjście dodatnie, wspólne połączenie ujemne) 8-biegunowe złącze śrubowe dla kabli o średnicach 0.75-1.5 mm² (zdalny wł./wył., czujnik temperatury, pomiar napięcia) |
Zakres temperatur (temp. otoczenia) | -25 °C do 60 °C; obniżanie wartości > 40 °C |
Chłodzenie | naturalne chłodzenie |
Stopień ochrony | IP23 |
Ochrona | przed przeciążeniem, nadmierną temperaturą, zwarciem DC, odwróconą polaryzacją (bezpiecznik) |
Kompatybilność z MasterBus | tak |
Do pobrania: