Mastervolt Charge Mate Pro 90 - izolator baterii.
Ograniczony prądowo elektroniczny przekaźnik ładowania o wysokiej wydajności i zabezpieczeniu przed prądem wstecznym
Dodatkowa bateria na pokładzie wymaga dedykowanego rozwiązania do ładowania. Charge Mate Pro umożliwia efektywną dystrybucję prądu ładowarki lub alternatora między dwoma zestawami akumulatorów, takimi jak akumulator rozruchowy i serwisowy. Charge Mate Pro łączy oba akumulatory podczas ładowania i utrzymuje je w izolacji podczas rozładowywania. Znacząco zmniejsza to na przykład ryzyko rozładowania akumulatora rozruchowego.
Charge Mate Pro oferuje dodatkową przewagę nad mechanicznymi przekaźnikami ładowania, ograniczając prąd ładowania do drugiego akumulatora. Akumulator podstawowy, podobnie jak akumulator rozruchowy, jest zatem ładowany priorytetowo. Prąd powrotny jest automatycznie blokowany, nawet gdy bateria dodatkowa ma wyższe napięcie. Funkcja awaryjnego startu jest możliwa po podłączeniu opcjonalnego przełącznika obejściowego do Charge Master Pro.
Przykładem zastosowania morskiego jest podłączenie akumulatora dziobowego steru strumieniowego do baterii serwisowej. Charge Mate Pro zapewnia, że akumulator serwisowy jest zawsze ładowany z priorytetem. Blokowanie prądu powrotnego z akumulatora dziobowego steru strumieniowego gwarantuje, że akumulator dziobowy pozostaje naładowany, a ograniczenie prądu zapobiegnie również spadkom mocy w pokładowej sieci elektrycznej.
Seria Charge Mate Pro składa się z wersji 40 A i 90 A, obie odpowiednie do zastosowań z ładowarką lub alternatorem. Charge Mate Pro 90 zapewnia wyższy prąd ładowania, na przykład podczas ładowania akumulatorów litowo-jonowych. Doskonale nadaje się również do dużych alternatorów samochodowych do 180 A i może być używany równolegle z alternatorem 225 A, aby sprostać jeszcze wyższemu ciągłemu zapotrzebowaniu na moc sprzętu na pokładzie.
Aplikacje
Wypoczynek i profesjonalne aplikacje morskie i mobilne. Skuteczne rozwiązanie w przypadku dużego zapotrzebowania na energię na pokładzie i / lub potrzeby priorytetowego lub ograniczonego prądu ładowania.
Cechy i zalety
- Ładuje dwa banki akumulatorów z jednego źródła.
- Elektroniczne ładowanie w połączeniu z bardzo niskim spadkiem napięcia.
- Umożliwia efektywne podwójne ładowanie.
- Nadaje się do wszystkich typów baterii, w tym litowo-jonowych.
- Prąd ładowania akumulatora dodatkowego ograniczony do 40 lub 90 A.
- Wysoka niezawodność systemu dzięki priorytetowemu ładowaniu głównego akumulatora.
- Jednokierunkowy, blokuje powrót prądu w każdych okolicznościach.
- Zapobiega spadkom mocy w pokładowej sieci elektrycznej.
- Nadaje się do wszystkich rodzajów ładowarek i alternatorów.
- Monitorowanie ze wskazaniem stanu LED.
- Elektronika IP65 w obudowie odpornej na korozję z aluminiowymi radiatorami.
- Szybka i łatwa instalacja.
Specyfikacja techniczna
Specyfikacja ogólna | |
---|---|
Monitoring | LED (ostrzeżenia i wskazanie stanu) |
Prąd wyjściowy | ograniczony do 90 A; > 25 °C obniżanie mocy |
Liczba gniazd baterii | 2 |
Zakres napięcia wejściowego | 9-32 V |
Konfiguracja równoległa | Tak |
Napięcie akumulatora | automatyczne wykrywanie 12/24 V |
Funkcje zdalnego przełącznika | on, off, auto, start assist |
Wymiary, wys. x szer. x gł | 157 x 140 x 80 mm |
Waga | 0.88 kg |
Certyfikaty | CE |
Specyfikacja techniczna | |
Możliwości podłączenia | 3 x złącza Faston (przełącznik, masa i stan) • przełącznik: dla opcjonalnego jednobiegunowego przełącznika Wł.-WYŁ.-Wł. do zdalnej obsługi • status: dla opcjonalnego wskaźnika LED |
Pobór energii | przełącznik otwarty: < 1 mA przy 12/24 V DC |
Typy akumulatorów | Wszystkie typy (ochrona litowo-jonowa przez uniwersalne wyjście stykowe, kod produktu 77030500) |
Włącz napięcie | 13.5 V (12 V) / 27 V (24 V) |
Przełącz na opóźnienie | 5 sek |
Wyłącz napięcie | 12.75 V (12 V) / 25.5 V (24 V) |
Wyłącz opóxnienie | 2.5 sek |
Przekaźnik | elektroniczny (tranzystory MOSFET o niskim spadku napięcia do 0,2 V) |
Zakres temperatur (temp. otoczenia) | -40 °C do 60 °C |
Stopień ochrony | IP65 |